Gröna Lund ur olika perspektiv

Igår var jag ute och patrullerade med sjöräddningen och när vi åkte förbi Djurgården såg jag att det var fullt av folk på Gröna Lund fast det regnade och var ruggväder. Ikväll ska jag med några kompisar till Gröna Lund och köra en femkamp. Jag brukar lyckas ganska bra i skyttegrenar.
Däremot blir jag alltid så lätt åksjuk så jag kan inte åka särskilt många åkattraktioner. Jag klarar Pariserhjulet och berg-och-dal-banan, men flygande mattan och Vikingagungan och sånt är bara att glömma.Fritt fall är jag för feg för. Spökhuset och Lustiga huset funkar också. Har ni några favoriter på Grönan?

Kommentarer
Postat av: Lelle

Jag såg dej och din man? i DN idag....eller

Det var ett reportage om SSRS/Sjöräddningen

2008-08-06 @ 15:55:56
Postat av: Lissen

Visst är det konstigt att man blir åksjuk nu för tiden, vid karusellåkning! Lycka till i tävlingarna

Det där med inskolning för lärare tycker jag verkar vettigt

Ha det gott

Postat av: Helena

Hu, att du vågar åka karuseller efter alla olyckor.

Så du är inte bara lärare du är sjöräddare också.

Ha så kul ikväll.

2008-08-06 @ 18:44:01
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

När min dotter växte upp så var vi ofta på Grönan.

Och vi åkte allt vi kunde åka, även jag.

Berg och dalbanan tyckte jag var läskigast, men annars så...

Min dotter tyckte hjulet som snurrar så man kommer upp och ner var läskigast.

( kommer inte ihåg vad det hette )

Men jag lurade dit henne ;-)

men som straff lurade hon mig några år senare att åka Fritt fall.

Men till hennes besvikelse tyckte jag inte det var så läskigt, trots att hon försökte jaga upp mig genom att krama min hand hårt när vi åkte upp, och innan vi "åkte" ner ;-)

Min kommentar var: vilken härlig utsikt ;-) och fallet var heller inte så farligt heller tyckte jag ;-)

Men nu skulle jag nog inte klara dessa saker längre. Konstigt att det är så.

2008-08-06 @ 20:28:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Vi har gått med barnbarnen senaste åren, men jag får alltid den där underklasskänslan på nöjesfält för förtar det hela.

2008-08-06 @ 20:55:22
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag gillar inte många åkattraktioner. Jag är en fegis. På Grönan gillar jag Lustiga huset. På Liseberg så åker jag gärna Slänggungan och Virvelvinden.

2008-08-06 @ 21:39:16
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag börjar bli gammal, har inte varit där på år. Skulle nog inte våga åka något. Pensionen here i come...

2008-08-06 @ 22:03:00
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fia

Lelle: Det stämmer. Jag tycker att det var en riktigt bra artikel.

Lissen: Jag har haft lätt för att bli åksjuk sedan jag var liten.

Helena: Tack,vi hade jättekul. Jag åkte bara berg-och-dalbanan och radiobilarna.

Inger Maryissa: Oj, du är modig som vågade åka fritt fall. Det har jag aldrig prövat.

frktjatlund: Själv avskyr jag cirkus, för jag har så svårt för clowner.

Ulla: Många åkattraktioner känns sanslöst läskiga. De som åker slungas runt och roterar åt alla möjliga håll i hög fart. Jag förstår inte att folk vågar åka med.

Hanna: Äh, du som dansar behöver ju inga karuseller för att snurra och hålla igång.

2008-08-07 @ 08:52:46
Postat av: Ninni

Jag älskar att åka karusell, men inte Vikingagungan...det blir fel gungning.Men nu var det längesen som jag var och roade mig på ett nöjsefält..tyvärr.



Ha det...kramen

2008-08-07 @ 10:29:13
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: a

Jag gillar inte heller Frittfall...

men ett måste för mig när man är på grönan är ju Extreme :D

2008-08-07 @ 12:10:34
Postat av: Erik

Just gungor i olika former, som jag älskade när jag var yngre, klarar jag inte längre av. Blir seriöst illamående (har gett andra åkare otäcka överraskningar när jag testat ibland...) och måste tyvärr meddela att Pariserhjulet är borta! Men två berg&dalbanor roligt inflätade i varandra är kul! Spökhuset och Lustiga huset är två favoriter. Brukar ta en åktur i en radiobil när jag besöker Grönan och femkampen är en klassiker om man är ett gäng, så du får säkert "skitkul"!

Skoj med artikeln i DN och trevligt att antalet som hamnat i sjönöd har minskat. Men trist att sjöfyllan ökar. Måste kännas gott i hjärtat att kunna hjälpa folk som har problem på sjön!

2008-08-07 @ 17:59:23
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Åsa

För många år sedan var vi Grönan men efter att nästa ha bott på Liseberg många gånger måste jag säga att hela familjen blev besvikna på Gröna Lund. Liseberg klå Grönan i allt- Sorry.

fast Gröna Lund är trevligare än Folkets Park i Malmö... Alltid något :0)

2008-08-07 @ 23:59:34
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag träffade min dotters pappa i spökhuset på Grönan för åtskilliga år sen. Jag var besökare och han var spöke. Det är en udda och ganska rolig berättelse för henne att ta del av.

2008-08-13 @ 13:33:04
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback