Gratis sexartiklar...

Nej, kanske inte riktigt så, men vi har i alla fall kondomer att dela ut till eleverna. Skolsköterskan och NO-lärarna får en låda kondomer från LAFA, och det är väldigt bra för de elever som varken har råd eller mod att köpa kondomer i affären. Även om många är lite generade när de kommer och söker upp mig på fredagarna, så märks det att de uppskattar att möjligheten finns.
Nu i fredags kom ett par tjejer, och den ena ville ha några kondomer,men den andra rodnade och sa:
- Jag fattar inte att du törs tala om att du "håller på"...

Ganska gulligt, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Ester

Vilka duktiga tjejer som tar ansvar!

Är killarna lika modiga...?

Postat av: Mumin

Det var verkligen duktigt:) Kondomer är ju ett sånt bra skyddsmedel både för oönskad graviditet och könssjukdomar. Heder åt flickan! Kram Mumin

2008-08-23 @ 16:51:11
Postat av: soffie

Guuu va bra att det finns för dem och att de vågar.

Hoppas du får en härlig lördagskväll!!!

2008-08-23 @ 17:35:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Ha ha ha nu kommer du oxå få en massa träffar och besökare

;-)

Bra att fina och bra lärare finns :-D

2008-08-23 @ 17:54:55
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Fia

Ester: Ja, det är positivt att killarna också tar ett stort ansvar. Det är bara lite tråkigt de gånger kondomerna hamnar fel och det blir vattenkrig i korridoren på fredagseftermiddagarna.

Mumin: Ja, det är kanonbra att de vet var det finns och att de vågar komma dit.

Soffie: Tack, önskar dig också en trevlig lördag. Jag tycker att det är ett bra initiativ av LAFA.

Jazzhoppan: Jag kunde inte låta bli:). Jag tänkte just skriva om de här tjejerna och läste ditt inlägg, och då försökte jag komma på en så fräsig rubrik som möjligt för att se om det stämde.

2008-08-23 @ 18:25:00
Postat av: Sofie

Hihi.. ja det var sött :)

2008-08-24 @ 10:23:04
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback