3 dygn efter ögonoperation

- Just nu skulle jag bara rekommendera mina ovänner att genomgå en ögonoperation, säger maken.
Men svedan och smärtan har försvunnit nu, och det känns bara "grisigt" i ögonen. Han är fortfarande väldigt ljuskänslig, och bär solglasögon även inomhus.

För er som undrade: maken åtgärdade sin astigmatism (+ att han var långsynt). Patienten före honom åtgärdade starr och närsynthet och patienten efter var enbart närsynt, så det verkar som om det går att fixa alla synfel och många andra ögonåkommor med hjälp av laser.
Maken har varit på gång med det här i flera år, men han har inte velat operera sina ögon tidigare, eftersom der var vanligt att mörkerseendet försämrades. Numera är tekniken så förfinad att mörkerseendet inte påverkas.


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Kämpa på kära svåger, snart är du i mål och kan sluta fika i badrummet.

2008-08-17 @ 18:24:52
Postat av: britten

hoppas det snart blir "ljusare" för maken..

Postat av: Ninni

Skönt för honom att det känns bättre!

Lät som det fanns hopp för mig med..närsynt och astigmatism.



Fast jag antar att det kostar en hel del??



Ha en härlig dag..kramen



2008-08-18 @ 08:25:32
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hej Fia. Hur stor astigmatism hade maken innan operationen? Jag undrar för att jag själv har ganska stor astigmatism (-6.5 D) och vore intresserad att operera den...tror inte att det går operera så stark astigmatism? Borde veta själv då jag är optiker, men har inte praktiserat yrket på 6-7 år och är lite dåligt uppdaterad numera.

Kan ju kolla med min ögonläkare men du kan ju "förmedla lite information" om du vill.



vännen Socrate

2008-08-18 @ 08:54:41
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

Tänk att man kan operera bort långsynthet.......undrar om man kan operera bort kortstubin.....hihi! Skämt åsido skönt att det gått bra!

2008-08-18 @ 11:00:10
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tekniken går framåt

Jag inledde min andra vecka lite lätt genom att arbeta 7.15-10.45 sen gick jag hem och planera

kram Tingeling

2008-08-18 @ 11:18:21
Postat av: Erik

Följer din rapportering ;-) Intressant, men vet inte om jag själv behöver hamna under lasern... Har en kompis som hade otur med andra ögat. Har ett litet blogginlägg med bild på ögat.

2008-08-18 @ 14:57:10
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Lissen

Fantastiskt vad man kan göra inom sjukvården. Vilka framsteg. Men det låter smärtsamt också!!!! Men nu måste det väl det onda gå över för din man!!!!

En fråga: Har hört att laseroperationer hjälper bara till en viss ålder. Sedan "försämras" ögat snabbt efter operation. Ska vara åldersrelaterat.

(Jag är väldigt närsynt, har snuddat vid tanken på operation)

Ha det gott

2008-08-18 @ 18:45:08
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback