Visa våren vecka 17 (fast inte naturens vårtecken)

Idag var det alldeles ljummet i luften. Min kollega och jag besökte några av våra praoelever som är på olika arbetsplatser i Stockholm. Först besökte vi en elev på Östgötagatan på Södermalm, och därefter promenerade vi i strålande solsken till Gamla stan, där vi hade en annan elev på Tyska Brinken.  
image387
Det kändes fantastiskt att sitta utomhus och äta kinamat. Kollegan tog apelsinjuice till sin mat.

image388
Jag tyckte att det var godare med Loka till maten.
Efter maten strosade vi vidare mot Riksdagens restaurang, där vi hade en annan elev, innan vi avslutade besöksrundan på Vasagatan, där vi hade en elev hos en fotograf och en annan på ett café.

image389

Efter den behagliga promenaden gick vi vidare till Kungsträdgården, där vi satte oss i solskenet och tog varsin kall öl.
Ah, det var en ljuvlig vårdag!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ser väldigt härligt ut. Tänkt vad lite sol kan göra för vilken känsla som helst.

Undrar när min lärare ska besöka mig på praon. Nej, just det, jag är ju anställd. Tror jag i alla fall...

Postat av: Fia

Det är helt ok för min kollega och mig att besöka dig. Vi kan fråga din arbetsgivare om det går bra för dig. Och sen får du visa oss runt och berätta vad du har pysslat med under dagen, och avslutningsvis frågar vi om det är ett jobb du vill ha när du blir stor. Låter det bra? :)

2008-04-23 @ 06:50:53
Postat av: evans

Det verkar ju ha varit en alldeles fantastisk arbetsdag! Ser härligt ut att sitta ute och äta. Det är väl ett vårtecken om något!

2008-04-23 @ 07:58:49
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Pialotta

Det där låter så skönt.. ta sin dinner ute på en uteservering.. sedan promenad och en kall bira:-)
Fina foton du tagit.
Kram FiaLotta

2008-04-23 @ 09:36:54
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Charlotte

Så mysigt - man kan egentligen tugga på en gammal raggsocka eller vad som helst, bara man gör det på en uteservering i solsken...

2008-04-23 @ 11:11:05
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Erik

Och inte ett ord om alla blommande körsbärsträd där i Kungsträdgården, hur kunde du låta bli?
Aha, värmen och ölen,
jaha, jag tror jag förstår :-)
Låter annars som en behaglig trevlig dag. Annat var det väl under utvecklingssamtalen... ursäkta om jag tog upp ett trist ämne ;-)
Men hur gick det, vad kom familjen fram till om mina tankar, då de började diskutera ett av ämnena?
Hoppas du får en fortsatt skön vecka :-)

2008-04-23 @ 15:37:27
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Hanna

Jaaa, kan ni inte göra det. Jag skulle verkligen uppskatta det. Och min arbetsgivare skulle nog inte bli förvånad heller, men genast strypa min lön iofs. Jaja...

2008-04-23 @ 16:19:04
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback