Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ester.

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. Jag hade några abborrar hemma i badkaret en gång när jag var barn, för jag hade inte hjärta att ta livet av dem när jag hade fiskat, och jag hade god fiskelycka. De blev dock kortlivade i vårt hem eftersom både mina föräldrar och alla mina syskon ville nyttja badkaret.

2. Jag äter inte fläskkött. Det beror på att jag har haft en gris en gång. Är inte muslim.

3. Jag har extrema anlag för åksjuka. Jag erbjuder mig därför oftast att vara chaufför om det är fest på gång, för när jag kör blir jag inte åksjuk (fast det har faktiskt hänt). När jag åker buss stirrar jag rakt framåt hela tiden. Jag blir däremot inte sjösjuk.

4. Jag är född i Stockholm.

5. Jag är 25% norsk, för min farmor var norska, och så har jag spanskt påbrå på min mammas sida.

6. Jag tycker att det är godare med öl än med vin.

7. Jag håller på Hammarby. Är tämligen ensam om det på mitt jobb, där alla håller på Djurgården eller AIK.

8. Jag är morgonpigg och hinner alltid äta frukost. Skulle inte kunna gå till jobbet utan att äta först.

9. Jag har somnat på bio en gång. Jag såg (eller inte?) Dr Strangelove.

10. När jag fick mitt första barn tog hela förlossningen 3 timmar (från första värken). Själva framfödandet tog 7 minuter. Utan minsta stygn. Jag hann knappt in på BB. Dottern föddes på en brits, för jag hann inte upp i förlossningssängen.


Nu utmanar jag ingen särskild i min tur, utan bara hejar på så där i största allmänhet. Ta er an utmaningen ni som känner för det.

Kommentarer
Postat av: Y

hm.. så du somnade på bion! hrm, halv bra! ;) jag antar utmaningen :D

Postat av: Y

men föresten, skulle det inte bara vara åtta saker? nu har du avslöjat två i onödan.. HAH-HA! ;)

2007-09-08 @ 21:59:46
URL: http://yjustlife.blogg.se
Postat av: F

Ha, ha, och jag som hade sånt himla besvär med att komma på tio saker!

2007-09-08 @ 22:06:53
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback