Och det vinnande bidraget är.....

image90

Här är bildbeviset på min stora seger. Jag kan tyvärr inte ta kort på själva datorn, för den har jag skänkt bort till min ena bror.
Nu känns det lite genant att delge er mina vinnande rader. Det var inte precis ett mästerverk, utan jag satt och lekte lite med följande villkor: Det skulle innehålla något om både datorer och tandkräm (!) och det skulle högst vara 20 ord. Och så här blev det:

Efter ett inledande virtuellt beteende
möts man naturellt med ett bländande leende.

Jag har aldrig sett texten i någon reklam, och jag har ju självklart spanat, så de var nog inte ute efter någon klatschig slogan, utan det var en ren marknadsföringsgrej. Och det var ju bra för dem, för om jag inte minns fel köpte jag två förpackningar tandkräm och tre tandborstar.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till F: Vad lustigt!! Jag tyckte heller inte om kemi och matte, när jag gick i skolan. Matte kunde vara kul, när jag väl fattade, men inte annars. Nu är jag också ma/NO-lärare (skolår 1-7). Man kanske undervisar bäst i de ämnen man själv hade det jobbigt med, för då förstår man lättare vad eleverna behöver ha hjälp med. Eller vad tror du?

Postat av: Ester

Hahaha! Vilken slogan!! Ska verkligen försöka att inte tråka dig. Hihi!

2007-09-05 @ 19:30:14
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: F

Junitjej: Jag tycker att det är ganska vanligt att just mattelärare har tyckt att matte var tråkigt eller svårt i skolan. Mattefanatiker blir väl statistiker eller något liknande.
Tack Ester! Jag tror att jag har skrivit bättre saker vid andra tillfällen, men det har lönat sig betydlig sämre rent ekonomiskt.

2007-09-05 @ 20:19:14
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det var en överraskning att vinna och slogan var ju jätte-bra.
Och det måste varit en stor överraskning att vinna en dator med tillbehör, istället för en massa tandkrämstuber..
Kanske man skulle haka på sådana där tävlingar själv ;-) för tydligen så kan det bli överraskningar...

2007-09-05 @ 20:35:39
URL: http://www.ingermaryissa.se
Postat av: Stephandersson.blogg.se

Hmm inte om just tävingen eller vinsten men visst ska någon vinna så är det bra om om det är någon med gott hjärta...och så tror jag är fallet...så, företag världen över, vill ni ge saker eller ha vinnare ..ge grejerna till dom med gott hjärta... övrigt över flöd kan man kanske ge till folk som svälter.
tack för snälla ord...

2007-09-05 @ 21:15:10
Postat av: Anonym

Härligt vilken bra slogan nåt sånt skulle jag aldrig komma på. kram Ting...

2007-09-06 @ 17:02:19
Postat av: Pialotta

Det där var en kul grej:-)
20GB.. oj, oj, oj vad tiderna förändras, men visst hade du tur. Din slogan var ju helt okej:-)
Ha de..

2007-09-06 @ 22:27:47
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback