Svar från Jonas Paulman ang "Motståndskraft"

Postat av: Jonas Paulman

Det är viktigt att hjälpa till när någon behöver hjälp. Jag jobbar för mina projekt o det har jag djort i 20 år o det kommer jag att fortsätta med för motstandskraft/ Att ge en morot till någon som jobbar förebyggande syfte med ungdomar. Vänliga häls Initiativtagare/motstandskraft Jonas Paulman.

2007-okt-29 @ 15:23

här

Postat av: Jonas paulman

Jonas bravader innan Stockholmsmaran 07.Samlar in pengar till stipendium (motstandskraft)Den 6 juni kl9.00 står jag utanför hotellet. Scandic i Göteborg
Första etappen på cykeln till Jönköping gick bra.Mycke uppför och mot vind och det tog hårt med 20 kg packning. Kom fram kl 20.00 till Jönköping.En god middag på hotellet och en skön säng.
Etapp,dag 2.Nu startade jag kl 04.00 Solen börjar att gå upp. Framför mig ligger vättern och snett till höger ligger husqvarna öde när alla ligger och sover som bäst.När morgon pigga Jonas som ska cykla till Norrköping.Jag ska förbi Gränna ,Tranås.innan Tranås så ringer Sveriges Radio och frågar hur det går. Klockan är runt åtta på morgonen. solen värmer redan ,det blir varm idag.Där jag står vid min cykeln är det rena naturen och fåglarna kvittrar.
Nu berättar jag rakt ut i eten till folket hur det går för mig på min resa.Hoppas ingen satte kaffet i halsen. Det är bara början på min resa innan jag kommer i mål.Jag cyklar förbi boxholm och linköping
värmen är hård bränner redan på bena och armar.Framför allt ansiktet.Dricker enormt mycket vatten så jag inte knäcker mig själv. Jag börjar att närma mej Norrköping sliten som jag är.Skönt
att landa och vila upp sig till dag 3. När jag kommer fram till hotellet så börjar det att regna .skönt att slippa att bli blöt. Etapp 3 klockan är 04.00 den 8 juni Norrköping . Det är en underbar morgon.Studenderna med vita mössor är på väg hem från studentfesterna.Jag är trött men kommer igång snart på min cykeln.Förbi åby och sen till Nyköping där jag äter min frukost, Idag blir det enu varmare och tuffare upp till Stockholms stadium. Jag har isbitar i sportflaskorna men det dunstar bort på två röda. Tempraturen ligger redan på 29 grader.Vagnhärad vid macken är klockan runt 12.00 Är sönder bränd utmattad.Nä för den goda saken skull ska jag vidare mot stockholm,, Nu var det bara att tänka posetivt och tänka bort det onda.
Jag cyklar vidare via skansundet Grödinge.. upp till Tullinge .Jag mörjar att närma mig målet.Helt slut öm kropp mer och mindre utmattad och mår illa.Kommer fram till Stockholm maran. Kansliet klockan 17 tiden . Pasta party på kvällen (Östermalms ip)Bland andra löpare ,som laddar inför Stockholm maraton.Det tog hårt med värmen och har inte har laddat som dom andra löparna.Min kropp är rätt mör utmärglat helt slut.Kom till vandrarhemmet på söder, kunde inte sova,man rätt uppskruvad innan man kommer ner i varv sov tre timmar.
Dag 4. Lördagen den 9 juni var uppe klockan 8.Nu var det att ladda med rejäl med frukost, jag åt för tre så min mage putade ut. Kom till Stadium /lidingö
vägen där starten går.Nu är det varning för det är rekord värme över stockholm. 32 grader i skuggan.
Jag tänkte det här kommer aldrig gå vägen.2000 personer har redan hoppat av för det är så varmt.
10 min kvar och jag står vid starten med 16000 tusen löpare. Min mage kurrar, det är inte sant min kropp har redan förbrukat frukosten. fint nu är det bara ta det som finns längs banan o dricka så mycket det går.Nu är det att tänka posetivt och tänka bort det onda ,Sponsorena får jag inte svika allafall det pengar jag samlar ihop till andamål.
Starten går ,,och det är nu att ta det lugnt och inte att springa för fort. Nu är det att bara att ta sig runt. Tv4 sporten interjuvar mig vid nybroviken. live..Frågar hur det går. Jag springer vidare jag hör i högtalarna Nu kommer Jonas bravadmannen och berättar vad jag gör. Man får Man får en liten kick energi att fortsätta. Jag kom imål på 5 timmar och 50 minuter helt klart det var en pers..Jag fixade det för det goda ,samlar in pengar till bra ändamål.. ( fyra dagar senare är Jonas på nya uppdrag Start Malmö Fortsättning följer........ Imorgon.

Postat av: Jonas paulman

Nu var jag i malmö..Den här dagen ösregnade plask våt dag,Jag har inte åter hämtat mig från min föra resa.Hoppade upp på min cykel från hotellet nu skulle jag ner till badhuset utan för malmö.
Starten på min långa resa innan jag är hemma.
Simmade 2000 meter upp från basängen, byta om till löparkläder och sedan vidare till Stadium där starten till nya stadsloppet skulle ske.. det regnar fortfara när jag står vid dom andra löparna.
Nu är 10 km löpning runt staden.. Det var en värkligen en blöt dag och jag var nog lite orolig hur vädret skulle se ut dom kommande dagarna.
Söndag morgon gick jag upp 03.15 packade min cykel och åt tidigt frukost..saningen är jag trött men kommer snart igång. Jag startade klockan 04.00 det ljusnade ute och jag var på väg till lund som ligger 2 mil från Malmö.Det gäller att inte cykla fel så man fick läsa kartan extra gånger så det blev rätt.. Man får uppleva så mycket när man cyklar,samtidigt är det en livskvaletet och det man gör för andra.Efter 22 mil och antal timmar var jag framme i Växjö.Skönt ,det har inte regnat en droppe
på hela vägen.
Nu var det att softa och da det lungt till nästa etapp imorgon.
Måndagen den 18e juni.En sen start idag för att det blir en kort resa runt 13 mil till Jönköping. Det är en trevlig väg att cykla på. Jag cyklade Jönköping till Norrkping. Näst sista sräckan Norrköping till Stockholm. Sen sista dagen cyklade jag hem till Nynäshamn.Dagen innan Midsommar afton.
Nu har jag fått ihop pengar till stipendiumet.trött men hel nöjd. Nu var det att dra sig tillbaka.
Nya insamlings turer runt halva sverige nästa år.