Hur dum får man bli?

Som jag tidigare har berättat bodde vi ju på en herrgård i helgen. Det var väldigt fint där, och vi pratade lite med "chefen".
Jag frågade då om det är de som driver stället, och det bekräftade hon att det var. Sen frågade jag om de ägde stället, och hon bekräftade även detta. Då ställde jag århundradets dummaste fråga:
- Jaha, har ni köpt det här stället?

Vad skulle hon säga? "Nej, vi har invaderat huset och vägrar att flytta på oss", "Nej, vi har stulit det", "Nej vi har ärvt det", "Nej vi äger det utan att ha köpt det" "Nej vi byggde huset för några hundra år sen"

Eller vad kunde hon ha svarat? (Kom igen nu! Kom med lite kreativa förslag!)

Kommentarer
Postat av: Ester

Lånat det? :-)

2007-10-29 @ 21:35:53
Postat av: Lena

Arrenderat det, kanske?

Postat av: Pia

hon skulle kunnat titta dig djupt i ögonen lutat på huvudet och vänligt frågat dig hur du egentligen mår :)

2007-10-30 @ 10:35:38
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: Big Brother

-Nej, vi har under många år stulit en planka i taget varje gång vi varit på Skansen och sen byggt upp det på en ödetomt som ingen använde.

2007-10-30 @ 15:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback