Plötsligt fick jag ett inägg skickat till mig -en gästbloggare!

Gästbloggaren - dotter keso nr 3


Så, dags för mig att hälsa på, en av "döttrarna keso". Det är alltså nu jag ska avslöja hur en mor som F egentligen är, vad hon sysslar med och hur hon egentligen är.

Det är väl snarare hon som får stå ut med mig, dottern.

Jag kan nog ofta skylla på att jag är tonåring, att det är helt okej för mig att vara lite jobbig. Hur länge funkar den ursäkten mån tro'? Jag tror bestämt att det ligger någonting hos mödrar, någon kraft som gör att ni orkar med oss tonåringar. Vi som till exempel aldrig sover när de ska.

Hrm hrm.


Sovtider och sovvanor, ja det är väl där jag och mamma inte riktigt klickar. Keso är den mest morgonpigga människan jag vet, hon är onaturlig när det kommer till mornar. (För örvigt heter 5 på morgonen inte morgon, något keso inte kan förstå. Fem på morgonen är natt). Jag, däremot, fungerar inte på mornarna, jag finns inte, jag lever inte - jag sover.

Jag har så många exempel.

För några somrar sedan blev jag väckt på ett mycket underligt vis. Jag bad min mamma väcka mig och gick och la mig kvällen innan (alldeles för sent). Vad händer? Följande morgon blir jag väckt av att min mamma smyger in med en bärbar dator i mitt rum och trycker på play. Hon smiter ut igen och låten sätts igång. Till Frank Sinatras "Love and Marriage" dansar min mamma och pappa in med högt sparkande ben och hattar på huvudena. Mimade gjorde de också, samtidigt som de snurrade och hoppade.

Normalt? Men visst vaknade jag allt.


Annars är keso en väldigt lätt person att umgås med, hon är som en kompis. Förutom sina konstiga idéer, som att smyga in på pappa som ligger kopplad till sin snarkmaskin med en ficklampa i handen och vissla "luke, I am your father" eller som att plötsligt gå in i köket iklädd pappas jägarmössa, så är hon ganska (ganska) normal.


En varning bara. Ser ni henne sitta och gråta någonstans gäller det att inte jaga upp sig. Hon sitter antagligen bara och skrattar med min moster. Skrattar tills de gråter. Hon har alltså inte ätit någon dålig keso eller så.

Nej nej, never keso!


Med vänliga hälsningar Kesodotter nr 3


Kommentarer
Postat av: Pia

Du låter inte alls normal, dig skulle jag gärna träffa! :)

Postat av: Ester

Vad gulligt och fint skrivet av Kesodotter3. Jag sitter här och ler för mig själv.

2007-11-23 @ 22:30:11
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Lena

Skrattar lika mycket varje gång jag läser Darth Vader-historien!

2007-11-23 @ 23:31:14
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback