Jag älskar Cornelis

Var han inte fantastisk, den gode Cornelis? Tänk att förmedla så mycket i sina texter -både kärlek, sorg, politiska betraktelser, samhällskritik och underfundiga betraktelser över livet i största allmänhet. Här kommer en text som säger massor:

Telegram för en bombad by

Jag skulle bra gärna vilja veta
varför vårt hus inte fick stå kvar
Jag skulle bra gärna vilja veta
vad dom har gjort med mor och far.
Kan någon människa ge ett svar?

Dom sa att huset låg mitt i vägen
låg mitt i vägen för en soldat.
Det var en omväg på några steg. men
i stället slängde han en granat.
Hur kan en människa bli så lat?

image40

(Grimascher och telegram)

Kommentarer
Postat av: mammselen

Jo, jag håller med dig. Absolut.

2007-07-06 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback