Rätt man på rätt plats!

Jag tror att jag har någon defekt i balanssinnet, som gör att jag blir extremt åksjuk för minsta lilla gung när jag åker buss.  Mina arbetskamrater känner till det och ser alltid till att ordna en plats långt fram i bussen när vi ska åka någonstans. Det är så illa att jag till och med har blivit åksjuk när jag själv har kört bil, men det törs man ju knappt berätta, för det låter ju fullständigt galet.
När jag går på bussen siktar jag alltid in mig på sätet allra längst fram, det som är avsett för rörelsehindrade personer. Jag kastar mig snabbt ner på det sätet, och sen försöker jag se ut som en liten gubbe med krum rygg och käpp, fast utan käpp, för att likna den lilla skylten på sätet. Sen sitter jag och stirrar rakt fram på vägen, utan att konversera med medpassagerarna, oerhört osocial måste jag erkänna.
image222
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Måste vara jobbigt att bli åksjuk så lätt.
Själv har jag inga problem med detta, men en gång när vi åkte båt och det stormade ganska mycket, så blev jag det.
Så jag tror jag förstår lite hur det känns ;-)

Postat av: F

Ja, det är faktiskt ganska jobbigt att bli åksjuk så lätt. Däremot blir jag aldrig sjösjuk, även om det gungar rejält.

2007-12-14 @ 18:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback