Nördar och tuffingar...

Det finns en massa hårda etikettregler som man måste kunna för att inte göra bort sig här i världen. Några exempel:
1. Om du har halsduk får du inte vira den runt halsen (för då är du en tönt), men om du viker den på mitten och sticker ner ändarna i öglan som har bildats är det helt rätt (då är du tuff)
2. Om du har ryggsäck får du inte bära den på ryggen med båda bärremmarna, (för då är du en tönt) utan du måste bära den i ena remmen, på ena axeln (då är du tuff)
3. Om du möter någon du känner får du inte säga "hejsan" (för då är du en tönt), utan du får möjligen säga "hej" eller "tja" (då är du tuff)

Livet är ofta en dans på slak lina...

Kommentarer
Postat av: Big Brother

Jag är en tuffing. Jag bär ryggsäcken med bara en rem. Fast egentligen beror det på ålderskrämpor, skulle jag haka på båda remmarna skulle jag behöva be medpassagerarna om hjälp för att kunna sätta mig ner på pendeltåget. Däremot undrar jag hur långt man ska hasa ner brallorna för att fortfarande vara tuff? Strax under häcken är jättetufft, det har jag förstått. Vid knäna, är det ännu tuffare? Vid fotknölarna måste man ha passerat det tuffa och blivit töntig. Men var exakt går gränsen?

2007-12-06 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback