Hos Sankte Per

Det var tre män som hade dött, och så hamnade de hos Sankte Per. Sankte Per frågade den första mannen om han hade varit sin fru trogen.
- Ja, jag har aldrig varit otrogen mot min fru, svarade mannen. Jag har alltid älskat henne innerligt.
- Det låter bra, sa Sankte Per. Som belöning ska du få en BMW M3, så du kan åka omkring här i himmelriket. Här får du ett bensinkort också, eftersom du har skött dig så bra.
Mannen hoppade genast in i sin bil och åkte iväg.

Sedan frågade Sankte Per den andre mannen om han hade varit trogen. Han bekände att han hade varit otrogen 10 gånger. Då fick han en Volvo 142, och efter några försök startade bilen och även han åkte iväg.

Nu var det dags för den tredje mannen. Han hade varit otrogen mer än hundra gånger. Sankte Per såg lite sur ut, och så gav han mannen en VW-bubbla från 1960. Mannen fick fixa med stiften, spruta startgas och varva motorn ett tag innan bilen startade, och sen åkte även han iväg.

Vid första rödlyset stod både BMW:n och Volvon, så även den tredje mannen stannade där. Då såg han att mannen i BMW:n satt i sin bil och grät så tårarna sprutade. De undrade varför han grät så förtvivlat.

- Jo, min fru kom förbi här alldeles nyss.
- Men det ska du väl inte vara ledsen för, sa de båda andra. Det är väl fantastiskt att ni får träffas igen här i himmelen.
- Jo, men hon kom åkande på en skateboard....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi Den var skoj /Ting.........

2007-08-29 @ 17:08:06
Postat av: Anonym

naaw! haha.. :)

2007-08-31 @ 16:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback