Nattens dröm

Jag vaknade upp med en märklig dröm kvar i huvudet. Jag hade drömt att en normalstor häst hade fallit ner med ryggen före i min toalett, och där låg den hopknölad och fastkilade och kunde inte komma loss. Ett stort räddningsteam med cowboys, lyftkranar och mjuka filtar anlände och påbörjade en räddningsmanöver med linor, upphetsade kommandon och korta, bestämda order. Allt hände i mitt badrum.
Hästen klarade sig och rusade glatt runt med fladdrande man och jublande gnäggande.
I mitt badrum. Badrummet är luftigt och rymligt, men det där med hästar och lyftkranar är ju att ta i en smula.
 
Den konstiga drömmen kan kanske förklaras med att jag behöver en lite större skiftnyckel för att skruva loss duschslangen och avkalka den lilla silen som sitter där, så att jag kan få lite bättre vattentryck som sköljer bort schampot ur håret när jag duschar (tillsammans med hästen, som numera måste se upp så att den inte ramlar ner i toaletten igen)
Eller så var min hjärna inställd på surrealistiska scenarier eftersom jag tittade på den underbara "Big fish" i går kväll. Det är en film jag varmt kan rekommendera, även om det leder till surrealistiska drömmar :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Problemen med rymliga badrum alltså.

Svar: Ja, det är ett elände när man går vilse bland kranar och badkar!
Fia

2014-12-13 @ 09:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback