Nya utmaningen nummer 46: Träsmak

Jag tycker inte om att sitta stilla för länge, för då blir jag rastlös och det kryper i kroppen. Jobbet som lärare passar mig alldeles perfekt, för då får jag röra på mig nästan hela tiden. Jag sitter nästan inte ner på hela dagen, längsta tiden blir när jag äter lunch, för annars står och går jag i klassrummet.
Jag har ju arbetat som skolledare i några omgångar, och förutom att det har både för- och nackdelar på olika sätt, så har det nackdelen att man får sitta i alldeles för många och för långa konferenser. Man kan riktigt känna hur rumpan domnar bort, och hud och muskler liksom försvinner in i stolsdynan. 
Efter långa ledigheter, som tex sommarlovet, blir det alltid en så brutal kontrast eftersom jag går evighetslånga dagliga promenader när jag är ledig, och när vi börjar jobba en vecka innan eleverna kommer så är dagarna helt inbokade med den ena konferensen efter den andra. Min kropp protesterar genom att tappa fokus på det som avhandlas, och så flyter tankarna iväg på annat i stället.
Och nu är det exakt en vecka kvar till årets kompakta konferensdagar ...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh håller med dig till fullo, jag hatar att sitta stilla låånga stunder jag blir väldigt rastlös!

Ha det gott, kram

Svar: Vi är nog många som blir rastlösa, tror jag.
Fia

Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Vilken tur då att du får vara aktiv på ditt arbete. Det är ju bara så att vi liksom är gjorda för att röra på oss.

I vissa perioder sitter jag still på jobbet..då ställer jag en klocka en timer på 30 minuter..så sitter jag trettio o står trettio minuter.
Allt för att jag ska må lite bättre :)

Svar: Tänk hur jobbigt det måste vara för alla som tvingas sitta still hela dagen.
Fia

2013-08-05 @ 20:11:45
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: lillsyrran

Åh, vad jag håller med! Klarar inte heller av att sitta länge, rumpan blir alldeles stum. Eftersom jag har ett skrivbordsjobb, till stor del, drar jag ofta upp skrivbordet i ståläge. Tur att den möjligheten finns!
Däremot ligger jag gärna länge uppbullad med mjuka och många kuddar och försvinner in i en bok...

Svar: Jag håller med. Det är en helt annan sak att läsa en bok. Då får man en helt annan ro i kroppen.
Fia

2013-08-05 @ 21:41:22
Postat av: Lissen

Känner igen den där rastlösheten, när jag måste inordna mej i arbetsrutiner. oj vad tiden kan gå långsamt.

Älskar också att promenera och att röra mej.

Ps Träffade en bekant till dej på Nåttaröresan. En tjej som heter Maria från Nynäshamn Ds

Svar: Blir lite nyfiken på vilken Maria det kan vara. Jag känner flera som heter Maria. Har du några ledtrådar så att jag kan lista ut vem det var? Var hon arkeolog?
Fia

2013-08-05 @ 23:15:37
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback