Nya utmaningen nummer 43: När jag är på loppis brukar jag komma hem med...

Jag tycker om att gå på loppisar, och går gärna till en loppis för att hitta något roligt när jag vill göra om hemma. Jag kan komma hem med allt från pinnstolar till stora skåp, böcker, cd-skivor, vaser, tavelramar, fina trälådor, gamla cyklar och roliga väskor.
Jag tycker om tanken på att man ska återanvända saker hellre än att förbruka och kasta på sopberget, så jag brukar lämna in en massa saker på loppis när jag har storstädat. Och när jag har flyttat. Och när jag har skilt mig. Och när jag har rensat dödsbon. Och när jag tycker att jag har samlat på mig för många saker i hyllor och skåp.
Då gäller det att hålla igen så att man inte kommer hem igen med lika mycket som man lämnade in.
 
 

Kommentarer
Postat av: irene

...fast om man kommer hem med lika mycket igen så är man glad tills dess man märker att det inte ryms och då kan man göra en ny tur till nästa loppis och lämna in det där. Det brukar ju gå till ett behjärtansvärt ändamål så då blir det desto fler goda gärningar.

Svar: Ja, det har du rätt i. Dubbel välgärning alltså!
Fia

2013-08-04 @ 12:33:24
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Oj här går det snabbt..men vad jag skulle säga var att du är så galet kul att jag svimmar lite....dunk...

Svar: Haha! Tack, jag skrattar gott åt dina kommentarer!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback