Telefonsupport

Jag klev upp 4.30 i morse, för jag behövde gå hemifrån senast 5.15 för att hinna med mitt tåg från Stockholm till Sunne. Eller rättare sagt, det är en rad olika sätt att transporteras innan jag är framme. Resan genomförs med pendeltåg, Mälartåg från Stockholm till Örebro, buss mellan Örebro och Karlstad, och Värmlandståg mellan Karlstad och Sunne. 
Just nu sitter jag på bussen, och bakom mig sitter en man som har fått flera telefonsamtal. Vid varje samtal inleder han med att han har semester, men han "kan förklara hur det ska göras", och sedan har han en utförlig förklaring om hur man ska skruva bort skyddsplåten för att komma åt själva motordelen. Han berättar vilka verktyg som behövs, och hur man ska vinkla handen när man skruvar.
Han är tydlig, noggrann och pedagogisk och jag skulle utan problem kunna utföra jobbet vid det här laget. Enda problemet är att jag inte har en aning om vad det är som lagas. En bil? Hushållsmaskin? Värmeväxlare? Hjärt-lungmaskin? 
Men innan resan är slut lutar det åt att jag erbjuder mig att vikariera för honom under hans semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback