Ny brödupplevelse - kristallbröd

Jag har alltid gillat bröd. När jag var barn var sirapslimpa det bästa jag visste. Jag älskade utflykter där man fick med sig limpmacka med ost som matsäck. Med åren har jag utökat brödsortimentet rejält, med massor av olika brödsorter vid olika tillfällen.
 
Och idag hittade vi ett alldeles nytt bröd, på ett litet mysigt fik som heter Karla Frukt. Där fanns det några supergoda mackor på Kristallbröd, som har den här beskrivningen: Kristallbröd är en spansk tolkning av den italienska ciabattan Ett lättare bröd som fått sitt namn från dess spröda skorpa och luftigare inre.
Det var verkligen gott! Killen på fiket kom och visade hur brödet såg ut när det levererades, och att det fluffiga brödet gör att pålägget smakar extra gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback