Skatbesök

De senaste dagarna har en skata kommit och satt sig på mitt balkongräcke, och spankulerat lite fram och tillbaka. Idag kom den flygande dit igen. Jag var i vardagsrummet med balkongdörren lite på glänt. Skatan hoppade in från balkongräcket, och landade på bordet, och sedan gick den mot balkongdörren och kikade liksom in. Eftersom jag inte ville ha en fågel flaxande inomhus reste jag mig och motade bort den ch stängde till balkongdörren så att det bara blev en liten luftspringa kvar. 
Skatan flög sin väg, och några minuter senare landade den (samma skata eller en identisk skata...) på fönsterbrädan till mitt köksfönster - på andra sidan huset. 
Eftersom jag just då satt och tittade på "Medium" rullade min fantasi igång. Hur i hela friden skulle en skata kunna flyga runt ett stort hyreshus och hitta samma lägenhet, men från andra hållet? Var det två olika skator? Men hur kunde det komma sig att de sökte sig till mina fönster med bara några minuters mellanrum? Varför landade en skata på min fönsterbräda till köket? Det har aldrig hänt tidigare. 
Skulle jag tolka det hela som ett budskap från någon, något? Men varför i form av en enträgen skata? Varför inte en vackrare och mer tilltalande fågel? Flyger det skator där i tid och otid, men det var just nu jag råkade lägga märke till dem? 
Frågor, frågor men inga svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback