Overkligt

Jag satt uppe till sent på natten, för jag hoppades att det bara skulle var några få förvirrade distrikt som hade röstat så galet.
Men det svängde lite hit och dit. En stund var det uppe i över 16% och jag tyckte mig höra taktfasta stöveltramp och skarpa kommandon. Sedan sjönk det lite igen, och jag tänkte att det nog skulle fortsätta att sjunka en hel del. 
Men 13% blev det.
Och en röstfördelning som kommer att innebära oro framöver. Tänk om prestige och hämndbegär gör att politiker avsiktligt fäller den nya regeringen, och så blir det nyval.
Tänk om det blir ännu mer stöveltramp då, och olustiga röstsiffror som stiger ännu mer.
Höstkylan svepte in trots att solen skiner och himlen är blå.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Usch.... det här valet ger mig en verkligt olustig känsla. Jag oroar mig för framtiden...

Svar: Jag känner också en bitter eftersmak av det här.
Fia

2014-09-15 @ 22:07:31
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det känns olustigt med detta parti som verkar få så stor plats i riksdagen
och det känns oroande
Men hoppas den kommande nya regeringen kommer att klara det och att det inte blir alltför mycket oro
men det känns oroväckande att en del pratar om nyval redan...
men hoppas alla tar ett ljupt andetag och tänker till så att det blir bra

Svar: Jag håller verkligen med dig! Här måste många hjälpas åt och ta riktigt kloka beslut.
Fia

Postat av: Freja

Jag är extremt orolig för hur det här ska gå, skrev ett helt inlägg om det idag...

Svar: Det här är inget läge för tjurighet och prestige.
Fia

2014-09-16 @ 22:43:50
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback