Tvättstugusysslor

Det är mycket att tänka på när man har tvättstugan. Färgsortering, materialsortering, tvättrådssortering, fyllning av maskiner, tidsplanering, tömning av maskiner, upphängning av viss tvätt och inkastande i torktumlare av andra saker. Det gäller också att para ihop strumpor, vika ihop lakan lite snyggt och att logistiken stämmer så att allt hinner både bli rent och torrt på den ynka lilla tiden man har till sitt förfogande.
Och så måste man lägga till momentet när man sliter och drar i en lammullströja som har hamnat i för varmt tvättvatten och närmast liknar en hopfiltad, stenhård docktröja.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Och hur man än sliter och drar så går inte tröjan att rädda.

Svar: Nej verkligen inte! Man sliter och drar och hoppas, men det blir aldrig ett användbart plagg mer.
Fia

2014-10-19 @ 21:33:00
Postat av: Freja

De där ullgrejorna hänger jag upp som varnagel till kommande tvättar...

Svar: Du menar den lilla hårda klumpen som en gång i tiden var en underbart mjuk och skön tröja?
Fia

Postat av: irene

Så många trevliga sysslor att pyssla med. Bjud in till kvartersfest nästa gång kanske? Nä, men jag kan tänka tillbaka på trevliga och rofyllda stunder i tvättstugan, speciellt manglingen eftersom jag inte har en mangel numera...

Svar: Ibland lyxar jag till mig och manglar lakan. Tycker att det är så skönt att sova på släta lakan.
Fia

2014-10-21 @ 09:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback