Knölar

Jag är verkligen urusel på att gå till doktorn. Jag har tack vare någon god skyddande ängel haft väldigt god hälsa i hela mitt liv, har i princip inga krämpor, inga värkande leder eller ryggar och har efter ett antal år bland hundratals rinnande näsor och hostande ungar i skolan byggt upp ett så pass skapligt immunförsvar att jag ofta klarar mig från virus och baciller som jagar runt i klassrummen som små gröna demoner. Jag hade en jobbig period för ett antal år sedan då jag drabbades av 8-10 äggledarinflammationer inom loppet av två år. Då var jag nästan redo att operera bort hela äggledarpaketet, men jag blev till slut av med besvären, och fick efter detta mitt tredje barn. Tur att jag inte gjorde verklighet av mina tankar!
Men när jag känner mig sjuk, får ont eller drabbas av något skumt så är jag otroligt dålig på att uppsöka läkare för att kolla vad det är och få hjälp. Jag går och drar på det så länge jag kan, och när jag väl kommer till läkare och blir undersökt, får diagnos och hjälp så känner jag mig alltid så himla dum för att jag sökte för den obetydliga åkomman! Jag känner det som om jag är hypokondriker och har upptagit läkarnas tid i onödan.
 
Men så fort jag hittar en ojämnhet på kroppen är jag övertygad om att det är en elak "knöl" som bara väntar på att långsamt och plågsamt suga livet ur mig. En inåtväxande, inflammerad hårsäck kan få mig att börja skriva testamente och rensa bort gammalt skräp så att mina efterlevande ska slippa jobbet.
 
Finns det fler än jag som har en motvilja mot att besöka läkare?

 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Dålig på att gå till läkaren - jo det är du verkligen kära syster. Tänk bara på när du fick blindtarmsinflammation.

Svar: Ja, fy! Det var ju egentligen dumt av mig att inte berätta att jag hade ont!
Fia

2014-10-22 @ 09:44:26
Postat av: Yvanna

Ja tex din dotter börjar bli lika dålig på det! Men du, vilken himla tur att du inte gjorde det. Annars hade ju inte jag skrivit här juh.

Svar: Jag är evigt tacksam!
Fia

2014-10-25 @ 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback