Inlägg 19: #Blogg100 Kärleksförklaring till en termos

 I morse hade jag sovmorgon, så jag hade extra gott om tid. Det brukar alltid innebära att jag gör en massa onödiga saker så att jag i slutändan får väldigt bråttom. Aldrig har jag så snävt med tid som på mina sovmorgonstorsdagar.
I morse var jag så pass ineffektiv med alla "jagskabara"-aktiviteter så att när jag till sist fixade mitt fukostte hann det inte svalna tillräckligt för att jag skulle hinna dricka det, så jag hällde upp det i en termos. Och sen låg termosen kvar i min väska hela dagen på jobbet, och jag kom på det först klockan kvart över sju på kvällen. När jag då plockade upp min termos och provsmakade mitt kanelte var det fortfarande varmt och gott!
Jag fullkomligt älskar IKEAS plåttermosar! De är lagom stora, lätta att fylla med vätska, lätta att diska, har fina mönster och håller värmen imponerande länge. Dessutom är de ganska billiga!
 
 
 
Jag har två såna termosar, en orangerandig och en brunrosa-streckad. De har varit med om massor! Båtresor, motorcykelfärder, bilresor, flygresor (i resväskan, inte i handbagaget), tågresor, skolutflykter, otaliga picknickar, vanliga arbetsdagar, kursresor till Kalmar, flera fjällvandringar (både i Dalarna och Härjedalen) resor till Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Estland, Amsterdam, Paris och England. Ibland har de stått hemma på skrivbordet med stärkande te när jag har haft hela dagar med hemarbete och rättat och skrivit omdömen eller satt betyg.
Mina ungdomar har haft dem med sig till stranden och lägereldar.
Och nu sitter jag här och känner mig nästan rörd till tårar över vad termosen skulle kunna berätta om den vore skrivkunnig.
 
 Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback