Inlägg 10: #Blogg100

 I morse var jag inne på en sida där man kan lämna bud på olika saker på konkursauktioner. Ett företag som säljer barn- och ungdomskläder hade en auktion som släcktes ned kl 13 idag, och jag hade spanat in några riktigt fina barnoveraller som jag skulle lägga bud på. Jag tänte vara listig och lägga budet så sent som möjligt så att motparten inte skulle hinna med. Butikspriset hade varit 1600 kronor, och det bud som låg var 50 kronor, så jag räknade med att göra ett jätteklipp. 
Min strategi funkade inte, för mitt på dagen hade jag så fullt upp att jag helt enkelt inte hade en möjlighet att lägga ett bud. Så nu sitter en glad lax någonstans och har köpt en superfin overall för 50 kr.
 
Nästa vecka blir det nya konkursauktioner, och då får jag slå till!
 
 
 
 Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

Kommentarer
Postat av: Ylva

Typiskt :)))

Svar: Hoppas på nya tillfällen!
Fia

2014-03-10 @ 22:13:17
Postat av: Erik Semlan

Vilket bra tips! Här kan man säkert göra fynd, bara man inte missar lämna in buden. Otur, men kanske kan du göra ännu bättre fynd vid en annan auktion.

Svar: Det blir nya auktioner varje vecka, så chanserna dyker upp med jämna mellanrum.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback