Åh, åh, åh! Som en liten gumma kan gno!

När det är som mest körigt under terminerna, med stora högar av rättningsarbete och förberedelser och dokumentation brukar det bli så att jag gärna lurar mig själv lite genom att börja baka, städa, tvätta, sortera kläder i garderober, sortera böcker i bokhyllan eller något liknande bara för att bryta av arbetet ett tag. När det är riktiga arbetstoppar brukar jag ha perfekt skinande rent överallt hemma, på grund av det nästan maniska städandet. 
Idag har jag haft tvättstugan, och har tokstädat bara för att jag har varit inspirerad, inte för att fly från en rättningshög! Vilken lyx!
 

Kommentarer
Postat av: Erik Semlan

Så trevligt att höra Monica Z framföra ett av alla fina nummer hon gjort med Hasse & Tage.
Vilket osökt får mig att tänka på filmen om Monica som kom i fjol. Jag gillade den mycket. Lägger inga värderingar på om allt som beskrevs mellan Monica och hennes pappa var sant. Men som spelfilm tyckte jag mer om denna, om jag jämför med Cornelisfilmen.
Porträttlikheten har bägge huvudrollsinnehavarna, men Eddas Monica är bättre, sången kräver mer.
Monica var duktig!
Ha ha, att städa som lyx det hör man inte ofta.

Svar: Att få städa och röja kan vara så otroligt härligt!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback