Nya utmaningen nummer 98: Det mest udda husdjur jag hat haft

Jag har haft både hundar, katter och akvariefiskar, och så har jag haft några lite mer udda husdjur. En sommar när jag var liten hade jag till exempel en groda som jag pysslade om. Det är ett ganska ovanligt, men inte på något sätt unikt husdjur.
Och så har jag haft vandrade pinnar, men det är väl inte ens ovanligt.
Men det mest udda jag har haft, och här hoppas jag att mina barn har förlåtit mig för det vid det här laget, men jag hade faktiskt en gråsuggeodling hemma en längre period. Jag skulle nämligen använda mig av gråsuggor i undervisningen, och jag förberedde mig för höstens arbete redan på sommaren genom att samla ihop gråsuggor som fick bo i en trivsam gammal kakburk, med jord, gamla äpplen, löv och potatisar. De växte, förökade sig glatt och frodades, men mina barn skämdes lite för burken. Jag hade den lite diskret undanstoppad under kökssoffan, men den blev upptäckt vid några tillfällen.
Det var tänkt att vara undervisningsmaterial, och sedan skulle suggorna släppas ut i friheten igen. Jag måste erkänna att jag kände ett sting av vemod när mina små vänner kilade iväg längs skolrabatten.
 

Kommentarer
Postat av: irene

kunde du inte ha sparat några - jag har aldrig sett nån enda nämligen

Svar: Oh, jag kan samla nya! ;)
Fia

2013-10-12 @ 19:45:59
Postat av: Anna-Lena

Småkryp. Inte mina favoriter.
Tur att de har vänner...

Svar: Egentligen dominerar ju småkrypen på vårjord. Rent numerärt alltså, och artmässigt...
Fia

2013-10-13 @ 08:16:21
Postat av: Yvanna

Hahahaha! Väldigt roligt! OCH kyckling har och de omtalade pinnarna har vi haft. Helt normalt.

Svar: Javisst ja! Jag glömde ju nämna att vi har haft kycklingar! Många kycklingar! Både fasan och vanlig bonnhöna!
Fia

2013-10-18 @ 21:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback