Utmaning nummer 2: ...strax till vänster om mig

Här kommer den andra rubriken i den nya utmaningen. Strax till vänster om mig står en gigantisk sparbössa i glas. Den är stor som en österrikisk ölsejdel och har roliga läderremmar som dekoration. Den har även ett lock av läder, där den lilla skåran finns, där den ena gullpengen efter den andra ska ramla ner i en strid ström.
På en av läderremmarna står det en text i guld vid fyra olika nivåer: "Table for two", "holiday in the sun", "Paris weekend" och "her furs". Jag ligger väl ungefär på "Table for two", men siktar mot "Paris weekend". Pälsen skippar jag, jag gillar inte pälsar.
Foto på den fina sparbössan kommer kanske, kanske i morgon...

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Verkar vara ett projekt som tar sin tid..men du det är ju verkligen en kul grej..Paris 2020 :)

Svar: Fast med guldtior växer förmögenheten snabbt har jag märkt. Jag har plockat pengar ur burken vid några tillfällen, tex då man snabbt måste ha många guldtior tex för att göra roliga presenter till någon som fyller jämnt. Ofta är det mer pengar i burken än man tror.
Fia

Postat av: irene

Aha, du kan väl skicka några guldpengar till mig då?

Svar: Absolut! Jag packar kappsäcken!
Fia

2013-06-15 @ 09:16:02
URL: http://tantmammamatte.blogg.se
Postat av: Hanna

Trist med "her fur", men annars var det ju en kul grej. Har inte haft sparbössa sen jag var liten. Kör månadsöverföringar istället. Lite tråkigare.

Svar: Det blir troligen lite större belopp med månadsöverföringar. Man kommer snabbare till Paris på det sättet!
Fia

2013-06-15 @ 17:25:29
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback