Sömmerska

När jag var liten fick jag ärva en gammal trampsymaskin, och jag tyckte att det var så roligt att sitta och sy både leksaksdjur till små barn, kläder till dockor och kläder till min lillasyster. Min mormor (som egentligen var min mormors syster, men det är en lång historia) hade också en gammaldags maskin, men hennes var i alla fall elektrisk. Min trampsymaskin fungerade alltid perfekt, var otroligt stark och kunde sy igenom många lager av tyg och så var den ju väldigt miljövänlig.
Här tror jag att jag satt och sydde en klänning till min lillasyster.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Duktig du...
:)

Svar: :)
Fia

Postat av: irene

Jag hade en Huskvarna zigzag. Den var visserligen elektriskt men fenomenalt bra när jag skulle lappa jeansbakar

Svar: Rena lyxen med elektrisk maskin!
Fia

2013-08-01 @ 19:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback