Nya utmaningen nummer 65: Ett tillfälle då jag verkligen hade fel kläder

Här kommer jag att omtolka rubriken och istället berätta om en sak som min yngsta dotter fick uppleva när hon gick i första eller andra klass.
En av hennes kompisar var en liten flicka som av olika skäl inte hade totalkoll på tillvaron. Vi kan kalla henne Stina (men hon hette givetvis något helt annat)  När Stina fyllde år bjöd hon in sina kompisar till fest. Min dotter hade berättat för henne om en rolig fest där det var pyjamasparty. 
Ett par dagar före festen kom Stina till min dotter med besked om att det skulle bli pyjamasparty, och hur dags festen skulle börja. 
Dagen då det var dags för fest plockade min dotter fram det inslagna paketet och tog på sig en flanellpyjamas och så skjutsade jag henne till festen. Jag hade svårt att hitta en parkeringsplats, så jag släppte av henne alldeles i närheten av Stinas hus, så min dotter fick gå de få stegen till dörren utan mig.
Efter ett par timmar åkte jag tillbaka för att hämta dottern, och då visade det sig att festen var i full gång. Stina hade nämligen sagt fel tid till min dotter, så hon hade kommit hem till Stina en timme för tidigt. Och det andra misstaget var att det inte alls var något pyjamasparty, utan en helt vanlig fest, där alla andra barn var finklädda, medan min dotter sprang omkring i flanellpyjamas. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det verkar ändå har gått bra eftersom hon inte ville hem tidigare, eller? Det är inte så kul att komma felklädd. Snacka om sociala regler. Det kan ju bli väldigt obekvämt.

Svar: Det gick ju lyckligtvis bra. Hon har ett grundmurat självförtroende som tur är och klarar sig ur de flesta situationer med ett leende som smälter bort alla pinsamheter.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback