Hala strumpor o blanka golv!

Jag kånkade ut en massa krukväxter på balkongen igår, så att de också skulle kunna njuta av vårsolen. Balkongen är inglasad och det blir rena rama sommarvärmen där när solen ligger på. 
När jag var på väg in mot köket med en vattenflaska i näven halkade jag till på det blanka parkettgolvet. Benen for undan totalt och jag föll handlöst i golvet och slog i rygg, nacke och huvud riktigt, riktigt hårt. Troligen tuppade jag av en liten stund, för jag kände mig alldeles borta och kunde först inte resa mig upp. Först trodde jag att jag skulle dö, eftersom slaget i huvudet varit så hårt, och jag kände hur det snurrade och hur dimmig jag var. Efter en stund lyckades jag resa mig upp, och såg då att vattenflaskan farit in i rummet intill , där det nu var en stor pöl.
Jag lyckades komma upp på fötter igen, och efter att ha gått runt lite kom jag igång igen.
På kvällen gjorde det ont i hela kroppen, och jag var trött och höll på att somna redan vid åttatiden, kunde liksom inte hålla ögonen öppna.
Idag känns det som om jag hade fått rejält med stryk igår, och jag kan knappt vrida på huvudet.
 
Nu har jag bestämt mig för att strunta i det och ska gå ut i solen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: A-L

Håll koll på dig i alla fall. Och sök akuten om du blir sämre.

Svar: Det blev akuten så småningom.
Fia

2013-04-03 @ 17:12:17
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Oj himmel som det kan gå..parketter kan vara väldigt hala..en liten hjärnskakning har du säkert fått. Jag hoppas du repat dig fint nu iaf...

Svar: Tack!
Fia

Postat av: Hanna

Men fy vad otäckt! Det låter nästan som en hjärnskakning. Det är så läskigt det där med att halka för det kommer så oväntat och går så fort. Samt känslan av förnedring...

Svar: Det var hjärnskakning...
Fia

2013-04-03 @ 21:47:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: lillsyrran

Allra käraste syster, ingenting får hända dig.

Svar: Kram!
Fia

2013-04-04 @ 08:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback