Stoppad

Jag sprang in i en butik för att köpa lite frukt och bröd. Det var relativt mycket folk i butiken, trots det strålande vädret utanför.
Plötsligt blev jag hejdad av en dam som stod och demonstrerade några speciella varor vid ett litet bord. Jag var inte särskilt intresserad, utan gick vidare i gången. Då lösgjorde sig damen och kom ifatt mig med ett varuprov i handen.
- Det här är väldigt effektivt, sa hon och höll fast min blick med stor beslutsamhet.
- Eh, jaha....? fick jag fram.
- Det här hjälper mot förstoppning, sa hon lika allvarsamt och övertygande som Maria Wetterstrand brukar vara i debatter.
- Eh, jaha.... fick jag fram igen.
Jag såg att hon var oerhört angelägen om att jag skulle förstå vilket fantastiskt erbjudande jag precis hade fått. Det var ett tillfälle som jag enligt henne inte borde missa.
- Du tar lite på kvällen, skölj ner med vatten och sen slipper man förstoppningen, sa hon och nickade lite för att förstärka sina ord.
Därefter stack hon en liten påse "Fructolax" i min hand, jag tackade och hon återvände till sitt bord.
Fundersam gick jag vidare. Vad var orsaken till att hon såg sig nödsakad att följa efter mig i gången för att lämna över varuprovet? Gick jag omkring och såg förstoppad ut? Gör jag alltid det?
Och om jag nu testar Fructolax, kommer då mitt förstoppade utseende att förändras?

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Hihi!

Jag tror att hon helt enkelt tyckte att du såg snäll ut. Eller hade du kanske en massa katrinplommon i korgen?

2011-05-09 @ 19:11:41
Postat av: Anna-Lena

Det var inte dolda kameran då?

Postat av: Annelie

Fructolax- det bästa efter rynkkrämen? ;-)

2011-05-09 @ 23:58:28
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Rutan

En god avföring är den bästa huvudkudden! (Som det heter.)

2011-05-12 @ 19:25:29
URL: http://rutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback