Cravings

Syrran och jag gick och strosade i olika butiker. När vi gick förbi "Ordning och reda" kunde vi inte låta bli att slinka in och titta runt lite. Det borde vi inte ha gjort!
Ni som också har en stark dragning till mappar, pennor, block och askar förstår vad jag menar. Inne i den smakfullt inredda butiken med lockande varor vackert färgsorterade ökar blodtrycket, man blir torr i munnen och pupillerna vidgas medan man med blicken sveper över hyllorna ekar mantrat i huvudet; Vill ha...vill ha...!
Eftersom jag är lärare har jag lyckats tillfredsställa mitt behov av mappar, pärmar och i viss mån småblock. Men eftersom vi i skolan mest har gula blyertspennor och billiga stiftpennor får jag en lidelsefull lust till pennorna på Ordning och Reda. Jag såg en alldeles fantastisk penna som jag inte kunde motstå att rita några krumelurer på ett papper med. Den kändes helt perfekt i handen, med en fantastisk tyngd, och lagom tjocklek, och när jag skrev FLÖT pennan fram över papperet! Det var en ren lyckoupplevelse! Med hes röst väste jag till syrran: "testa den här", och även hon kände på pennan och skrev några krumelurer. Vi stod storögda och betraktade den fantastiska pennan när expediten med ett leende kom fram till oss.
- Jag vet...sa hon vänligt. Jag har samma läggning, så jag är så glad att jag får jobba här, så jag kan få mitt lystmäte tillgodosett på dagarna.
Det finns egentligen bara en nackdel med pennan, och det är priset. På hemsidan står det att pennan kostar 280 kr, men i butiken kostade den 249 kr. Vill ha!

Kommentarer
Postat av: Tompa

Jag måste erkänna att jag faktiskt också har en dragning åt pennalism.

Postat av: Fia

Kan det ha med vår uppväxt att göra? En sorts medveten indoktrinering för att bygga upp ett livslångt begär till pennor och mappar?

2011-01-07 @ 19:08:02
Postat av: Maria

Jag, som lever efter mottot "Jag shoppar inte mycket, men när jag väl gör det köper jag bara saker jag ÄLSKAR, oavsett pris", har bara en sak att säga. Nämligen: KÖÖÖÖÖÖÖP!



Låna inte ut den till elever, bara =)



Tänk vilken lycka att rätta prov i allmänhet och NP i synnerhet med en dylik penna. Pure happiness!



Tusen kramar och hoppas allt är bra!/ Maria

2011-01-09 @ 15:34:31
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Ester

Hur i helsike kan en penna kosta så nedrans mycket?

2011-01-17 @ 20:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback