Nyskapande?

Jag fattar inte att jag som egentligen är genomseriös har så himla lätt att förfalla och bli oseriös och flamsig. Nu borde jag egentligen sitta och skriva omdömen om alla mina elever, men samtidigt som jag jobbar med mina elevdokument sitter jag och läser bloggar, mail, roliga artiklar mm, och har fullständigt helcrazy sms-dialog med min syrra.
Det finns en stor risk att omdömena kommer att bli kryddade med fräckisar av misstag. Det kan bli ett stort genombrott i policyn för hur informationen från skola till hem ska se ut. Om det kommer nya rekommendationer från Skolverket om att lätta upp omdömena så vet ni vad det beror på .

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror det kommer uppskattas. Man kan inte alltid vara seriös.

Postat av: Rony

Big up! Har massvis med omdömen kvar att skriva, och har precis bokat biljetter till bion ikväll!



Jag gillar att göra saker i sista sekund!



Btw så har jag städat hela lägenheten redan samt tvättat i cirka 7 timmar! Ska nog måla om sovrummet imorgon, vill du hjälpa till?

2010-03-12 @ 17:52:07
Postat av: Fia

Hanna: Helt rätt! Man måste få vara galen ibland.

Rony: Jag har också extremt välstädat nu, och funderar på att sortera om alla garderober. Självklart kommer jag och hjälper till med målningen. Allt som hjälper till att skjuta upp jobbet är välkommet!

2010-03-12 @ 17:56:29
Postat av: lillsyrran

Jag säger bara en sak, du klär kanske inte i burka ändå.

2010-03-12 @ 19:10:37
Postat av: Maria

Själv har jag varje år en tvångstanke att ta med mig en flaska vin eller två till skolan, lite chilinötter eller annat snacks, och sedan sitta till sent på kvällen och skriva.



Roligt med omdömen av typen "Amanda! Du är sjukt duktig men lat. Kom igen o jobba för du är ju smaaart ju." Eller "Du är bäst. Kram på dig fina tonåring!".



Som min kollega sa: Varje år blir det nya direktiv att vi ska skriva och dokumentera mer och mer och mer, men inte fan blir eleverna bättre för det?!". Ha ha. Ligger något i det, visst? Fast ändå skriver vi. Och min tvångstanke om vinet stannar vid tanken. Jag lovar.



Kram på dig!

2010-03-12 @ 20:18:40
URL: http://babydarling.blogg
Postat av: Yvve

Haha, men Keso och Rony? Får jag en känsla av.. att ni försöker göra allt annat utom? Låter som precis som Björnen också tycker jag. Putsa visiret, byta strängar och vad var allt han gjorde förut när han egentligen skulle plugga SÄL?



Nej nu måste jag städa mitt rum. Ska bara fixa med lite annat först...

2010-03-17 @ 11:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback