Prat och tårar

Ibland kan jag känna maktlöshet och förtvivlan när jag träffar barn som inte får den barndom de har rätt till. Jag kan bli så fruktansvärt arg på de vuxna som bär sig illa åt mot sina barn, både när det gäller psykisk och fysisk misshandel.
Idag kom en flicka och bad att få prata lite. Vi bestämde att vi skulle träffas på eftermiddagen, då vi kunde sitta och prata i lugn och ro.
När vi började prata rann tårarna på henne, och efter en liten stund fick även jag sitta och kämpa med tårarna. Det jag fick höra var alldeles fruktansvärt. Nu får vi hoppas att byråkratins kvarnar maler vidare och hjälper henne på något sätt, även om ingen instans i världen kan kompensera henne för det hon har fått uppleva.

För det finns väl ingen statlig myndighet som organiserar goda féer med trollspö...?








Kommentarer
Postat av: carolina, halkar in

Jag har sagt det tidigare nu säger jag det igen: Vilka förtroenden du än får ta emot, du tar dig tid att lyssna och det kan vara en tröst för den som behöver det.

Postat av: Maria

Jag har också under de senaste veckorna hört de mest hjärteknipande, hemska historierna om barns liv... Usch. Och de vuxna. Hur kan man göra så mot sitt eget barn?!



Dock har jag lika många gånger hört om soc- ingripanden som gått fel. Svårt det där. Visst vill man liksom bara... STYRA UPP. Typ?



Tusen kramar!!

2010-02-02 @ 21:58:36
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hoppas verkligen att det blir en BRA soc.tant som har hand om "fallet".

För det finns bra soc.tanter. Jag känner en.

2010-02-03 @ 16:33:55
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar sig för den lilla tjejen.

Kram Ingrid

2010-02-03 @ 20:05:12
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: elena cn

Vilken tur att DU fanns och att hon vågade lätta sitt hjärta!

2010-02-03 @ 20:57:30
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback