Närsynt kroppsvård

Det känns alltid lite olustigt när man har varit sjuk, för det känns som om bacillerna ligger kvar och lurar överallt. För att ta kål på alla kvarvarande baciller har jag skurat överallt i badrummet i dag. Efteråt var jag tvungen att fräscha upp mig själv också, så jag duschade och tvättade mig med väldoftande tvål. Efter duschen smorde jag in hela kroppen i kroppslotion, men det var så konstigt för den ville aldrig sjunka in i huden. Jag stod och gnuggade och gnuggade, men det var som en tjock, vit hinna över hela kroppen. Jag fick verkligen jobba för att få krämen att sjunka in.
Efter en stund skulle jag av en helt annan anledning titta in i badrumsskåpet, och då upptäckte jag att jag hade smort in mig med hårbalsam! Flaskorna var till förväxling lika, och jag är närsynt som en bofink, så jag hade helt enkelt tagit den flaska som stod närmast, utan att kontrollera vad det stod på flaskan. Men jag får trösta mig med att nu är min kroppsbehåring len och glänsande.

Kommentarer
Postat av: carolina

Ville bara kolla om du kommit på benen ;) Det där med flaskorna händer mig hela tiden....varför i glödheta ska dom göra olika innehåll i så lika förpackningar...ofattbart!!

Postat av: LissenTo

Gjort likadant jag också :-)



Ha en underbar adventshelg. //Kram Lissen

2010-12-18 @ 11:32:28
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Kesokompis

Läste om en person som droppade superlim i ögat när hon satt i ett flygplan, i tron att det var ögondroppar. Flaskorna har exakt samma storlek och form. Livsfarligt! Försök öppna det ögat igen.

Man kan också tvätta håret med hårbortagningsmedel...

Med andra ord - var glad att det var balsam!

Krya på dig! Kräksjuka är en näradödenupplevelse!

Kram!

2010-12-19 @ 19:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback