Rekommenderad färg

Så här blev analysen:

Du är född XXXXXX och din färg är Mörklila.
Mörklila är ingen grundfärg utan en blanding av två färger, blå och röd, vilket kan orsaka oro och ängslan. Du arbetar med att balansera varje aspekt av ditt liv, men utåt är du för det mesta tålmodig, vänlig och villig att gå ur vägen för människor. Mörklila innebär också ökad andlig medvetenhet, självkänsla och höga ideal. Mörklila kan även representera en sexuell frustration eller ett behov av att visa sig okonventionell. Det är konstnärernas favoritfärg och den är ofta omtyckt av väldigt kreativa eller excentriska människor. Ljusare toner är färgen för tonårsflickor och i mörkare toner halkar vi in på magi och mystik.

Hur kan mörklila påverka dig? Genom att klä dig mörklila kommer att få dig att lyftas upp, bli lugnare till sinne och nerver, ge dig en känsla av andlighet och uppmuntrar till kreativitet. Ha alltid något mörklila på dig, t.ex en väska, tröja, smink, etc. Vill du gå ytterligare ett steg kan du dekorera ditt hem i mörklila, men endast där i hemmet du känner att du behöver balans, energi och erkännande. Mörklila passar bäst i sydlig riktning.

Mörklila, i små portioner, kommer att hjälpa dig att balansera ditt liv och göra dig starkare.

Kan ni tänka er vilket lyckat inköp jag gjorde förra veckan...?


Elena, du hade ju goda talanger när det gällde färganalys. Har du kanske tillbringat en viss tid hos vise män i fjärran östern?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Aha, mörklila. Undrar om det är min färg också? Jag köpte en tröja och en långärmad skjorta igår. Båda går i mörklila!

Postat av: Mellandotterkeso

Dessutom är det din mellandotters absoluta favoritfärg sedan barnsben ;)

2009-09-02 @ 18:32:45
Postat av: elena cn

Åh...läskigt!! Jag bara kände lila, att så var det nog. Det är kanske mina spanska rötter med arabiska influenser som påverkat mig:)

Men allt det där lät ju väldigt bra med färgen mörklila. Det är kanske något för mig också...vem behöver inte lyftas upp, uppmuntras till mer kreativitet, hitta balans och energi att överleva vardagen. Ett par lila trosor kanske skulle göra susen:o

2009-09-02 @ 20:52:09
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Åsa

och jag har just upptäckt att jag är fin i mörkblå tånaglar. Shiit och nu är sommaren snart slut.

2009-09-03 @ 13:56:00
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Ester

Jag kan tänka mig att du skulle passa rasande bra i en mörklila scarf!

Haha! Nu ser jag att du bytt färg på bloggen! :-)

2009-09-06 @ 22:07:09
Postat av: Fia

Anna-Lena: Det är alldeles säkert din färg också! Det var troligen en instinkt som fick dig att köpa saker i rätt färg.

Mellandotterkeso: Visst minns jag. Alla dina kläder och det mesta i ditt rum gick i lila...

Elena: Lila trosor tror jag på! Då kan man inte bli annat än lycklig!

Åsa: Det är väl helt ok att vara snygg i smyg?

Ester: Får fundera på det där med scarf...Det lustiga var att jag hade bytt bloggfärg redan innan jag fick expertrådet. Lila kändes så rätt. Jag nådde troligen ett högre medvetande för en kort stund.

2009-09-07 @ 20:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback