Reklam

Jag vet inte hur det är för er, men vid den här tiden på året blir jag fullkomligt översköljd med bokklubbserbjudanden. Det är alltid ett stort, tjusigt kuvert med ett "personligt" brev som ska övertyga om hur svårt det ska bli att leva vidare utan ett medlemskap i just den bokklubben. " Kära NEVERKESO, här får du ett erbjudande du inte kan missa! Om du, NEVERKESO, tackar ja till detta erbjudandet som vi egentligen inte har råd att bjuda på, kommer du att få varor till ett värde av xxxxx kronor....." Och så finns det oftast en gigantisk fyrfärgsaffisch med alla resväskor, knivset och skinntofflor man får om man tackar ja. Sen brukar det ligga ett extra, litet, kuvert med ett kompletterande erbjudande, så att man ska känna sig extra utvald. Där kan det antingen finnas en skraplott med garanterad vinst eller en lite påse med små hoprullade lotter som man ska öppna, där det blir vinst om man har minst tre lotter med vinstmarkering. Och det har man ju ALLTID (det vet jag eftersom jag inte kan låta bli att titta efter).
Längst ner i det stora kuvertet ligger en liten oansenlig lapp med minimala bilder på böckerna som ingår i erbjudandet, och en lika minimal text som presenterar böckerna.
Och det där ska man gå på!




Och det värsta är att jag ofta gör det. Sen i april, maj, när jag har köpt minst tre böcker till ordinarie pris kan jag gå ur bokklubben igen.

Men gosse, gissa om jag har fina väskor och knivar hemma :)

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det är lika för mig...lurad varje gång...

Postat av: F

Skönt att höra....

2008-01-24 @ 19:55:32
Postat av: evans

Jag brukar också fastna för sådana erbjudanden, men nu slänger jag dem oöppnade i pappersinsamlingen.

2008-01-24 @ 20:07:12
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: amonym

hihi känner igen mig här! Dessutom brukar jag glömma att avanmäla månadens bok..... inte bra! Mannen brukar klaga högljutt!

2008-01-24 @ 21:54:20
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: britten

ja jag har gått på det där många gånger..numera åker all reklam ut med huvudet före oöppnat...ha det bra i helgen

2008-01-24 @ 22:14:29
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: F

Evans och britten: Det är väl så man borde göra, förstås...
Amonym: Jag brukar försöka se oförstående ut när maken undrar varför det alltid är en massa bokräkningar.

2008-01-24 @ 22:30:28
Postat av: Åsa.S

Ja, det är lätt att lockas av de erbjudandena...
och ja, de där stövlarna är bra i fält! ;)

2008-01-24 @ 22:51:56
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det där känner jag igen själv.
Förr har det hänt att jag beställt de första böckerna eller annat, för att få det gratis och till mindres pris för att få gratisgrejerna och sedan har jag sagt upp medlemskapet ganska snabbt.
Fast jag tror de har blivit lite lurigare nu, med regler om att beställa mera först....
Så nu åker all reklam i papperkorgen.

2008-01-25 @ 14:40:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag gick på mer sånt när jag var yngre, men nu när jag är äldre och...klokare? så har jag kunnat värja mig bättre. Men min garderob är full av väskor *L*

2008-01-26 @ 08:32:03
Postat av: Fia

Inger Maryissa och Ulla: Jag har bakåtvänd utveckling. Jag slängde alltid såna erbjudanden förr, men på senare år har karaktären dalat. Eller så beror det på att jag inte hade råd att köpa något förr, men karaktären var lika svag redan då:)

2008-01-26 @ 09:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback