Drama hos grannen

Jag pysslade på balkongen i det vackra solskenet. Även grannen hade sin balkongdörr öppen. Genom dörrspringan kunde jag höra en kvinna sjunga en smäktande, sorgsen operaaria (det var alltså inte grannen som sjöng...). Samtidigt hörde jag att det skvalade inne i lägenheten, jag gissar att de skalade potatis.
Sen lät den sjungande kvinnan mer desperat, och jag hörde hur grannen jobbade med att skära och skära och skära något hårt.
image121
                     
www.ida.liu.se


Plötsligt var det massor av människor som sjöng tillsammans i ett pampigt crescendo. Då hörde jag hur grannen hackade lök, snabbare och snabbare.
Plötsligt blev det tvärtyst. Dramat var över. Då hörde jag hur det fräste inne hos grannen och förföriska doftslingor av stekt kött ringlade kring min näsa. Samtidigt som jag hörde hur de dukade med klirrande tallrikar och bestick började Frank Sinatra sjunga därinne.
image122
www.bassey.co.uk


Då började det kännas intimt. Jag ville inte störa längre. Så jag lämnade dem ensamma med Frank. Hoppas de fick en riktigt romantisk middag.
image123
www.vg.no

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo ibland så kan man bli nästan generat om man råkar höra andra prata privatsaker kram Ting...

2007-09-30 @ 20:26:36
Postat av: MissEllie

Vi vet inte vilken ras det e i mamman eller i min för den delen (jag har en från hennes tidigare kull, som ser ut som mamman) det är antingen Birmaeller Siames båda har den teckningen vad jag kan se. Och pappan, ja vad ska man säga "fader okänd" Det är med andra ord helt vanliga "Bonn-Katter" Vill du köpa ;)

Postat av: MissEllie

Åh va synd, Ni får näja er med och se dom på nätet då :)

2007-09-30 @ 22:14:15
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Så du har tjuvlyssnat du:-)
Blev säkert en eldig akt senare kanske:-)
"Aldrig på en söndag".. sjöngs det, men varför inte..
Tjing o kramar

2007-10-01 @ 00:55:04
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback