Motståndskraft

Om vi alla hjälps åt kan vi göra något åt det som går snett i samhället. Läs här om Motståndskraft



Motståndskraft belönar brottsförebyggande arbete på Söder.


Motståndskraft är en organisation inom Brottförebyggande Rådet (BRÅ) som verkar på Söder i Stockholm. Varje år delas ett stipendium ut till en person eller organisation som arbetar brottspreventivt eller drogförebyggande bland ungdomar på Södermalm. Stipendiet delas ut i samband med Midnattsloppet.

Initiativtagare till stipendiet är Jonas Paulman. Han hade själv en ganska tuff uppväxt och vet hur lätt det är att hamna snett i samhället om inte goda krafter hjälper till när du som mest behöver dem. För Jonas fanns den där hjälpande handen i rätt tid.

Nu har han valt att lyfta fram personer som engagerar sig i barn och ungdomar som bidrar till att deras förutsättningar i samhället blir lite bättre. Personer som är en motståndskraft mot våld, brott och droger.

- Motståndskraft bildades hösten 2001.



Kommentarer
Postat av: Sören

Hör av dig!

2007-10-07 @ 10:12:16
Postat av: F

Hej Sören! Jag försökte skicka ett mail till din adress, men jag får ett felmeddelande då. Om du vill kan du höra av dig till [email protected]

2007-10-07 @ 14:09:43
Postat av: Anonym

Hej! Trevligt att få vara med här.Bra reklam.
Häls Iniativtagaren för motstandskraft Jonas Paulman

2007-10-29 @ 14:33:32
Postat av: Jonas Paulman

Det är viktigt att hjälpa till när någon behöver hjälp. Jag jobbar för mina projekt o det har jag djort i 20 år o det kommer jag att fortsätta med för motstandskraft/ Att ge en morot till någon som jobbar förebyggande syfte med ungdomar. Vänliga häls Initiativtagare/motstandskraft Jonas Paulman.

2007-10-29 @ 15:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback