Min speciella talang

Jag har en speciell talang, en gåva, en förmåga. Jag är bra på att hitta fyrklöver. Så fort jag kommer till en klöveräng, eller minsta lilla klövertuva, så hittar jag snabbt en fyrklöver.
Min syster och jag har tävlat otaliga gånger. Hon hittar bara vanliga klöver, och jag får snabbt ihop en mindre bukett med fyrväpplingar. Men jag har absolut ingen nytta av den talangen. Jag kunde väl ha fått vara bra på något annat i stället? Jag skulle hellre vilja vara bra på att sjunga eller teckna.image129

Titta mitt i så får ni se......

image130

Ja, där var den!

(Egna bilder från dagens promenad...)


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det måste nog vara en speciell talang / gåva du fått, för fyrklöver är svåra att hitta.
Jag har sällan gjort det...
Och nu när jag tittar på den översta bilden så ser jag den.
Men det var nog p.g.a. att du talade om det :-)

Postat av: Anonym

Jag hittar då aldrig fyrklöver men den enda nytta
man har av den talangen är väl att man får önska sig nåning kram Ting...

2007-10-06 @ 18:28:11
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

klart du har nytta av det.. då får du ju önska dig något och det där ska gå i uppfyllelse:-) Fyrklöver ger tur. Om man nu ska tro på gammal raggsockeskrock:-)
Konstigt är det att bara du hittar fyrklövisar och inte din syrra.
Trevlig helg..

2007-10-06 @ 19:43:02
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: lillsyrran

Ni ska veta alla ni där ute: Syrran är outhärdlig på det här området. Det har hänt att vi har delat in områden där hon har fått en pyttegräsplätt och vi andra hela gräsmattan. Jissa vem som alltid vinner... Men jag tycker om henne ändå ;)

2007-10-06 @ 20:03:14
Postat av: Ulla

Jag är nog mer som din syster. Jag hittar ALDRIG fyrklöver. Det är precis som om, när jag kommer i närheten av klöver, så tänker de att nu jäklar går vi och gömmer oss. Fina bilder!

2007-10-07 @ 09:50:40
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: F

Vilken miss! Här har jag hittat fyrklöver i drösar och inte utnyttjat möjligheten att önska mig något! Det är som att hitta anden i flaskan och aldrig öppna korken....

2007-10-07 @ 11:22:56
Postat av: Helena

Jag har nog bara hittat tre fyrklöver i hela mitt liv. Men du fyrklöver lär ju ska ge tur :)
Kul att du tittatde in på min blogg. Nu ska jag läsa lite mer på din.

2007-10-07 @ 11:36:29
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: supermamma

Ja jag får fina komplimanger och du hittar fyrklöver, Det finns massor med positiva saker i tillvaron bara man är öppen för att se dem.Längtar till morgondagen när jag får komma på jobbet igen!

2007-10-07 @ 12:12:16
URL: http://supermamma.blogg.se
Postat av: lillsyrran

Ni ska veta alla ni där ute: Syrran är outhärdlig på det här området. Det har hänt att vi har delat in områden där hon har fått en pyttegräsplätt och vi andra hela gräsmattan. Gissa vem som alltid vinner... Men jag tycker om henne ändå ;)

2007-10-07 @ 14:05:59
Postat av: Maria

Tack för upplysningen om talgoxen men är fortfarande nyfiken på varför dom pickar på huset den här årstiden:)
Roligt att du kikade in hos mig!

2007-10-07 @ 18:59:05
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Maria

Vad gullig du är och vad glad jag blir!!!
Tack tack tack =)
/kram Maria!

2007-10-07 @ 20:10:41
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Petra

Hade jag varit barn igen hade jag varit mäkta avundsjuk nu. Kommer igår hur man sökte efter de små rackarna, utan lycka såklart. Kul talang hursomhelst.

2007-10-07 @ 22:06:19
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Riitta Fagerström

Hej... oj vad glad jag blev när jag bara råkade se ditt inlägg på datan.. jag har samma sak med fyrklöverna. jag hittar dom lätt varje dag under sommaren.. jag sparar mina pressar och lägger dom i pärmar.. räknade har jag 8,500 något.. och i press kanske 5-6 hundra.. men jag sparar även 5-7 klöver med.. jätte kul... har du facebook.. gärna adda mig jag har 2 hund valpar på min bild och Riitta Fagerström

Svar: Jag hittade dig där!
Fia

2013-05-13 @ 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback