Telefonförsäljning

Jag blev uppringd av en tjej som ville sälja någon sorts piller som man skulle bli pigg och fräsch av. I vanlig ordning skulle de "skänka" tabletterna och själv skulle man bara betala exp och porto.
Jag berättade att jag har fått något liknande hemskickat vid något annat tillfälle, och då blev de bara liggande.
- Men du kan väl prova, för de är väldigt bra, framhärdade hon.
- Nej tack, det är ingen idé eftersom jag vet att jag inte kommer att äta dem, sa jag.
- Men du kan väl ge bort dem till någon annan! svarade hon då.

Logiken i detta, någon???

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Fattar det verkligen inte vad det skulle vara bra för.. skit med försäljare i andra änden på tråden.. därför jag skaffat hemligt nummer.. bara de som jag ger det till får det..
ha de kul med eller utan "lyckoruset" :-)
Kram

Postat av: Inger Maryissa

Ja, dessa försäljare försöker med alla knep de kan för att kunna sälja så mycket som möjligt.
Tur att jag har hemligt nummer, så jag blir inte besvärad av dem i telefon i alla fall.
Men i köpcentret där ett stort ICA och CoopForum finns, där står det alltid försäljare med olika saker som de vill pracka på folk, och de är riktigt påträngande.

2007-08-12 @ 14:29:55
URL: http://www.ingermaryissa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback