Saffran

Tänk er att ni har fått ett fantastiskt bra erbjudande en av era kvartersbutiker, nämligen fyra påsar saffran för nästan ingenting. Jag tyckte att det var ett strålande tillfälle, så jag köpte två uppsättningar. Det är ju så bra att ha både när man ska baka och när man ska göra fisksoppa.
Påsarna är små och kommer så lätt bort, så jag stoppade ner dem i min plånbok.
Och igår när vi var långt ute på landet och jag skulle åka till närmaste tätort och handla blev jag ombedd att köpa saffran, och när jag plockade upp mina åtta saffranspåsar ur plånboken insåg jag att det verkade märkligt att gå runt med en massa saffran i plånboken.
Men saffran har väl ett högre kilopris än guld? (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback