En gammal sagoskog

För ett par år sedan tassade vi ljudlöst omkring i en magisk skog med golv av tjocka lager mossa, massor av blåbär, lingon, ljung, olika buskar och en härlig blandning av olika träd. Här fanns även galet mycket svamp. Vi hade två korgar med oss när vi nästan snubblade pä ett helt fält av trattkantareller  men det fanns så mycket att jag var tvungen att ta av mig min ylletröja och knyta ihop den för att kunna fylla även den med ofattbarr många trattkantareller. Det doftade fuktig jord och mossa och det kändes som om älvor, troll, vargar och älgar stod och klkade på oss från någon hemlig plats. Det var tveklöst en sagoskog. Något av det vackraste jag sett.

Och idag ser det ut så här. Kalhugget och avskalat in till berggrunden. Som ett mord på moder jord. (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback