Poppis

 Jag fick äran att passa två juveler. När de började bli hungriga plockade jag fram lite olika ingredienser ur kylskåpet. De nallade några småbitar av kall potatis och småsnuttar av kall varmkorv, som de åt med stor förtjusning. Med all kärlek jag kunde uppbåda trollade jag ihop en gryta med krossade tomater, paprika, lök, kapris, tomatpuré, kalvfond och nämnda potatisar och korv. När grytan hade puttrat färdigt och doftade frestande hällde jag upp varsin portion till de små juvelerna. Som tittade besviket på tallrikarna och började gråta hjärtskärande. Jag uppmanade dem att smaka, och den ena lade sig på golvet och började hulkande förklara att hon längtade efter sin mamma, och den andra smakade, grinade illa och grät. 
När mamman kom hem möttes hon av sina snörvlande, hungriga barn. Lite snöpligt eftersom jag hade ambitionen att överlämna dem mätta, glada och fixade inför natten. 
Så man kan konstatera - jag är inte bara en populär barnvakt, jag är även en riktig mästerkock!

Kommentarer
Postat av: Lois

Haha, jag är övertygad om att de haft det helt fantastiskt!

Svar: Hoppas det!
Fia

2015-11-14 @ 19:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback