Ett märkligt möte!

I lördags gick jag på Götgatan, på väg mot Gamla Stan. Det var ganska mycket folk i rörelse. Precis när jag kom upp till krönet på Götgatspuckeln mötte jag paret. Jag var lite osäker på om han såg mig, men strax innan vi möttes tittade han in i skyltfönstren som han passerade. Hon och jag möttes så nära varandra att vi teoretiskt sett skulle ha kunnat haka i armkrok med varandra och dansat polka. Men vi dansade inte polka. 
Jag visste inte om jag skulle säga hej eller låtsas som ingenting, för jag ville inte orsaka en obekväm situation för henne. Jag bestämde mig för att inte säga något, så jag passerade dem utan ett ord, och så fortsatte vi våra promenader åt motsatt håll. 
Vad var det för märkligt med det, undrar ni säkert nu. Ja, egentligen var det väl inte så märkligt, men det kändes lite konstigt eftersom mannen jag passerade var min äkta man i nästan ett helt liv. 
 

Kommentarer
Postat av: Lois

så himla skumt möte!

Svar: Ja, verkligen!
Fia

2015-08-11 @ 19:15:05
Postat av: lillsyrran

hmmm...

Svar: Ja, så konstigt det kan bli!
Fia

2015-08-12 @ 10:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback