Inlägg 80: #Blogg 100

I går fick jag ett erbjudande om ett nytt jobb. Jag funderade över erbjudandet ett tag. Det skulle innebära ett bättre schema, bättre lokaler med nyare utrustning och större möjligheter att påverka inköp av material och annat.
 
Så hade jag ett par lektioner med en klass som har några riktigt tungjobbade elever. Ibland kan de vara så taggiga och negativa och sura och motsträviga och lata så att man blir galen. En kille var på sitt allra sämsta humör. Det krävdes en massa energi och psykologi från min sida för att få honom att få något gjort. Han verkade både tjurig och ledsen. Efter den intensiva lektionen hade jag nästan lite huvudvärk.
Då satte jag mig omedelbart och skrev ett svar angående det erbjudna jobbet. Jag tackade nej. Man kan inte överge maskrosbarn.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: von Ahn ♥

Sv: Du har helt fattat vad jag är ute efter :) Gillar detta skarpt. har väldigt svart & vitt i övrigt.
Kul med jobberbjudande! Bättre fördelar är alltid ett plus :)

Svar: Du hade roliga och personliga idéer
Fia

Postat av: Anna-Lena

Nej, det kan man inte!

Svar: Det är när de är som allra jobbigast man måste övertyga dem om att de inte kommer att bli svikna och övergivna.
Fia

2014-05-20 @ 20:38:09
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: Lillsyrran

Nu gav du mig tårar i ögonvrån. Dina elever kan skatta sig lyckliga

Svar: <3
Fia

2014-05-23 @ 06:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback