Mäktigt skådespel

De som satt på det här framrusande tunnelbanetåget hade troligen ingen aning om att en rovfågel just hade slagit sitt byte (gissningsvis en and) och satt och mumsade på isen under bron.
Här upptäckte den mig, fast jag försökte smyga fram, men den hade totalkoll på att jag inte kunde komma närmare på den klena isen
Det var så mäktigt att se fågeln sitta där i lugn och ro, med Flottsbrobacken i bakgrunden
Här börjar den tydligen bli lite mätt...
...lämnar kvar kadavret på isen och flyger iväg...
En sista blick bakåt innan den med kraftiga vingslag lämnar platsen. 
 
Och jag bestämde mig för att jag måste köpa ett objektiv till. Mitt 18-105 zoom är bra, men räcker inte till när jag hittar en massa spännande djur på mina promenader.
 

Kommentarer
Postat av: irene

Läckert!

2014-01-25 @ 19:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback