Roligaste frissan!

Idag var jag hos frissan för att klippa och slinga lite inför höstterminen. Hon var egentligen mammaledig men åtar sig någon enstaka klippning då och då, och jag ville gärna gå till henne, eftersom hon är omtalat duktig.
Det är så många steg i behandlingen att den tar flera timmar, och under tiden berättade hon om sitt liv som småbarnsmamma, och jag satt och skrattade så att jag grät nästan hela tiden. Hon berättade på ett så roligt sätt så hon skulle utan vidare kunna jobba som stå-upp-komiker.
Hon lyckades till och med få det här med namnlapparna i kläderna, och dubbla uppsättningar med regnkläder att låta roligt. 
Om jag någon gång känner mig nere och utan energi ska jag gå till henne och betala ett arvode bara för att få höra henne berätta om vardagsdramatiken som utspelar sig för en småbarnsmamma på södermalm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback