Nya utmaningen nummer 51: Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet

Jag har haft ganska lång resväg till och från jobbet de senaste åren. Dessutom har jag åkt kommunalt. Det är inte alltid förbindelserna har passat så jättebra när jag har bytt buss eller pendeltåg eller tunnelbana eller tvärbana. Ibland har jag haft otur och har fått vänta i omgångar på hemresan, så vid vissa tillfällen har det kunnat gå ett par timmar från det att jag har slagit igen dörren till labbet tills jag har öppnat ytterdörren hemma. Då har jag alltid känt ett akut behov av att springa in på toaletten.
Sen har jag kollat om det har kommit post, men det gör det ganska sällan numera, när man inte skriver brev till varandra, och när räkningarna är elektroniska, och sen har jag egentligen inget vanebeteende.
 
Jag tror att det var jag som kom på den här rubriken, och nu kan jag inte alls minnas vad det var jag tänkte på när listan skapades.
Det var säkert något jätteskojigt och överraskande jag hade tänkt ut, och så har jag alldeles glömt bort det idag!
Kanske att det första jag gör är att ta av mig skorna och sätta på mig ett par sköna hemmaraggsockor. Men det gäller ju inte just nu. När vi hittade på listan på utmaningar var det fortfarande kallt och ruggigt!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det första jag gör är att sätta på mig mysbyxor=)
Nu hoppade en katt upp i mitt knä och sen vidare till datorn..många knappar hon lyckades trycka på..haha

/Kram

Svar: Låter trevligt med mysbyxor. Bra markering för att få koppla bort jobbet!
Fia

Postat av: irene

Hahaha, jodu... det där kluriga som man tänkte på när utmaningarna sattes ihop är saligen bortblåsta

Svar: Ja, man inser att det fanns en rolig idé i bakhuvudet, och när man sedan ska skriva är det tomt i huvudet!
Fia

2013-08-08 @ 18:30:28
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Mmmmm toa är prio om man varit på språng länge.Helt sant.

Sedan kan man ju alltid ta en kaffe o sjunka ned på en stol vid någon dator..ha ha..ja så blir det ofta när jag är ensam hemma.Lugna ner sig en smula innan man kanske kan tänka sig att tag i någon liten syssla i hemmet.

Svar: Jag skulle kanske göra samma som du, men ta en kopp te istället för kaffe.
Fia

2013-08-08 @ 21:12:37
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback