Nya utmaningen nummer 39: Barndomslandet

Mitt barndomsland var tryggt, glatt och vänligt. Många skratt, goda människor, kärleksfull behandling och uppmuntran att försöka sig på utmaningar av olika slag. Stora krav på ärlighet, vilket gör att jag alltid förutsätter att människor alltid talar sanning, så jag blir ofta beskylld för att vara naiv och godtrogen. Det kan jag bjuda på. Hellre det än att vara misstänksam och misstroende.
Stor trygghet med stort utrymme för personlig integritet, vilket gör att jag lätt känner mig styrd och fångad när folk försöker bestämma över mig.
Stor respekt för andras egendom, behov och ägodelar, vilket gör att jag aldrig tjuvläser brev eller papper eller rotar i skåp och lådor hemma hos andra människor.
Tydliga regler och konsekvenser om man inte följde reglerna. Det ger också trygghet att det finns en moral och en rättskänsla.  Naturligtvis har vi alla försökt tänja på gränser och har testat regler, annat vore väl onaturligt.
Men sammantaget var barndomslandet gott och varmt och innebar en riktigt underbar barndom.

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Här känns det som om du o jag växt upp tillsammans..ja iaf på samma sätt :)

Svar: Visst känns det bra att ha det med sig i ryggsäcken?
Fia

Postat av: lillsyrran

Tänk att det finns människor som öppnar badrumsskåp mm när de är hemma hos folk för att snoka i smyg. Helt obegripligt!


Svar: En del människor verkar ha det som en vana. De verkar inte kunna låta bli.
Fia

2013-08-05 @ 21:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback